عنوان پروژه : مجتمع تجاری آرمان هدف: علاقه و انگیزه موضوع تجاری با توجه به قدرت بی بدیل اقتصاد در عصر ما موضوعی ویژه در طراحی معماری به حساب می آید. در عصری كه توجه به هر مسئله به میزان صرفه و بازده اقتصادی آن می باشد پیداست كه امكان پرداختن به نگاه های خاص در معماری مجموعه های تجاری تقویت می گردد به همین دلیل انتخاب یك مجموعه تجاری برای طراحی معماری خود به خود جذاب تر از موضوعات دیگر می باشد. قابلیت اجرا و توجیه اقتصادی هر مجموعه تجاری كه نیازهای ضروری زندگی بشر را عرضه كند خود به خود بخشی از توجیه اقتصادی است .برای افزایش موفقیت اقتصادی یك مجموعه باید عواملی از قبیل شدت نیاز جامعه .فاصله سایت تا مجموعه های مشابه ونحوه دسترسی افراد به مجموعه توجه نمود . قابلیت اجرا از دو جنبه قابل بررسی است اول استان اجرای پروژهبا توجه به تكنولوژی بومی وشرایط جامعه .دوم سازگاری طرح و ساختار اجرایی آن بافدرت وموفقیت پروژه كه هر دو درمرحله طراحی مورد توجه قرارخواهد گرفت. چکیده : هدف از طراحی مجموعههای تجاری ایجاد محیطی خوشایند برای خرید کالا؛ دریافت خدمات و ارتباط انسانها با یکدیگر است. برای رسیدن به این هدف ابتدا نگاهی گذرا به تاریخچه تجارت و ایران و تاریخچه ایجاد مجموعههای تجاری و اجتماعی در ایران ومشهد داریم و سیر تکامل و ویژگیهای این مجموعهها را مورد بررسی قرار میدهیم. برای شناخت بیشتر نمونههای مشابهی را در نقاط مختلف جهان مورد بررسی قرار دادهایم. مطالعه شهر مشهد برای مکاتباتی صحیح مجموعه و رسیدن به هدف ابتدایی طراحی مجموعه (ایجاد محیطی خوشایند برای خرید کالا؛ دریافت خدمات و ارتباط انسانها با یکدیگر) الزامی بوده است. به کمک تحلیلهایی که از جهات مختلف بر روی سایت انجام شده؛ نحوه قرارگیری ساختمان در سایت؛ نحوه جهتگیری آن؛ امتدادهای موثر بر ساختمان؛ ورودیهای آن و … استخراج شده است. از آنجایی که سعی شده که ساختمان بیشترین هماهنگی را با محیط وتلفیقی ازمعماری مدرن وسنتی داشته باشد؛ آنالیز سایت مهمترین ابزارهای طراحی را در اختیار ما گذاشته است. برنامهریزی کالبدی نیز فضاهای مورد نیاز و میزان آنها را مشخص خواهد کرد. بدیهی است که در روند طراحی؛ توجه خاص به ملاحظات دید و منظر و طراحی احجام بر اساس ویژگیهای سایت برای رسیدن به بهترین دیدها و مناسبترین احجام الزامی بوده است. فهرست عنوان صفحه فصل اول ·عنوان پروژه—————- 1 ·چكیده—————— 2 ·مقدمه————– 3 فصل دوم ·نگاهی به تاریخ تجارت ایران——- 7 فصـل سوم ·بررسی نمونههای مشابه– 19 فصل چهارم ·مطالعات در مراکز تجاری——- 31 فصـل پنجم ·مطالعات منطقه استان خراسان——– 39 فصل ششم ·نتیجه گیری——————- 75 ·بررسی ضوابط ومقررات در ارتباط بامركز تجاری——- 76 فصل هفتم ·آنالیز سایت———— 78 فصل هشتم : ·منابع ——————— 81
شرحی بر مواد 147 و 148 اصلاحی قانون ثبت مصوب 21/6/70 شناسه محصول :55119 موضوع : فقه و حقوق اسلامی فرمت اصلی فایل : docx تعداد صفحات : 45 تعداد بازدید : 338 حجم فایل: 0.036132813 مگابایت دانلود شرحی بر…
پاورپوینت دولت الکترونیک چیست شناسه محصول :93045 موضوع : علوم اجتماعی فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 46 تعداد بازدید : 332 حجم فایل: 0.336914063 مگابایت دانلود پاورپوینت دولت الکترونیک چیست پاورپوینت دولت الکترونیک چیست شامل 46…
پاورپوینت بررسی دوره های تاریخی تا قاجاریه شناسه محصول :64189 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 40 تعداد بازدید : 297 حجم فایل: 1.3125 مگابایت دانلود پاورپوینت بررسی دوره های تاریخی تا قاجاریه سلسله قاجاریه:…
پاورپوینت تدوین خدمات مناسب برای بهسازی و نوسازی شهری شناسه محصول :97387 موضوع : عمران و ساختمان فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 22 تعداد بازدید : 276 حجم فایل: 387.6279297 مگابایت دانلود تا قبل از جریان جهانی…
پاورپوینت آشنایی با گریدر شناسه محصول :67169 موضوع : عمران و ساختمان فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 19 تعداد بازدید : 449 حجم فایل: 4.501953125 مگابایت دانلود پاورپوینت آشنایی با گریدر گریدر دستگاهی است که عملیات…
پاورپوینت تحلیل مرکز فرهنگی مسلمانان داچانگ و دو نمونه موردی دیگر شناسه محصول :96603 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 55 تعداد بازدید : 531 حجم فایل: 23.41 مگابایت دانلود این فایل شامل تحلیل سه…