علوم تربیتی|دانلود مقاله بررسی تأثیر معلولیت جسمی – حركتی نوجوانان دختر 19-13 سال شهر تهران بر خلاقیت آنها
دانلود مقاله بررسی تأثیر معلولیت جسمی – حركتی نوجوانان دختر 19-13 سال شهر تهران بر خلاقیت آنها
شناسه محصول :52153
موضوع : علوم تربیتی
فرمت اصلی فایل : doc
تعداد صفحات : 119
تعداد بازدید : 402
حجم فایل: 0.098632813 مگابایت
تحقیق حاضر بررسی تأثیر معلولیت جسمی- حركتی نوجوانان دختر بر خلاقیت آنها را مورد مطالعه قرار میدهد. هدف از این تحقیق نیز بررسی چگونگی تفكر خلاق در افراد معلول جسمی- حركتی و نیز یافتن همبستگی اجتماعی صفات شخصیت و نیروی خلاق در این افراد است. در این تحقیق بعد از تعاریف متعدد از خلاقیت، مراحل و عوامل مؤثر بر خلاقیت به رابطهی خلاقیت و ویژگی های شخصیتی اشاره شده است. همچنین با مطالعة مفهوم خودپنداری و نقش تصویر ذهنی بدن در خودپنداری نوجوانان این مسأله روشن میشود كه به طور كلی تصویر ذهنی بدن به عنوان آگاهی كامل شخص از بدن خودش و امكانات آن برای حركت و جنبش میباشد و محققان بر اهمیت نهایی تصویر ذهنی بدن بر سازگاری روانی و هیجانی تأكید كرده اند. اثر معلولیت فرد بر روی رفتارش بیشتر غیرمستقیم است تا مستقیم. همچنین سطح آرزوی فرد نهایتاً به خودپنداری او بستگی دارد. چگونگی واكنش افراد نسبت به یك فرد معلول مهمتر از معلولیت واقعی اوست. خودپنداری افراد بیشتر از ناتوانی آنها در رفتارشان تأثیر دارد. از سوی دیگر مرور تحقیقاتی كه درباره جنبه های روانی معلولیت جسمی- حركتی به عمل آمده آشكار می سازد كه در اكثر افراد معلول ادراك «خود» و «خودپنداری» و ارزیابی از خود تحت تأثیر معلولیت جسمانی قرار میگیرد. جامعة تحقیق ما معلولان جسمی- حركتی مراكز توانبخشی در مقطع نوجوانی است كه 50 نفر بودند و برای مقایسه نیز 50 نفر از دانش آموزان دوره راهنمایی و دبیرستان شهر تهران انتخاب شدند. در این تحقیق آزمون مورد استفاده قرار گرفت. 1- آزمون خلاقیت تورنس كه شامل 60 سؤال بود و 2- آزمون خودپذیری كه شامل 30 سؤال بود. مقایسه و تجزیه و تحلیل نمرات دو گروه نشان داد كه گروه معلولان جسمی- حركتی به طور معنی داری از گروه مقایسه پایین تر بودند همچنین نمرات خودپذیری گروه معلولان نیز پایین تر از گروه مقایسه بود. محاسبه همبستگی بین خلاقیت و خودپذیری نیز رابطه مثبت را بین خلاقیت و خودپذیری را نشان میدهد. فهرست مطالب عنوان صفحه فصل اول مقدمه………………………………………………………………………………………………………. 2 بیان مسئله………………………………………………………………………………………………. 6 هدف تحقیق……………………………………………………………………………………………… 8 اهمیت و ضرورت تحقیق…………………………………………………………………………… 10 فرضیههای تحقیق…………………………………………………………………………………….. 11 جامعه آماری…………………………………………………………………………………………… 12 نمونه آماری……………………………………………………………………………………………. 12 ابزار پژوهش…………………………………………………………………………………………… 12 تعریف اصطلاحات……………………………………………………………………………………. 13 معلولیت…………………………………………………………………………………………………… 13 معلولیت جسمی- حركتی…………………………………………………………………………… 13 خلاقیت (تفكر خلاق)………………………………………………………………………………….. 14 خودپذیری………………………………………………………………………………………………. 14 خود…………………………………………………………………………………………………………. 15 خودپنداری……………………………………………………………………………………………… 16 عنوان صفحه رواننژندی (روان رنجوری)……………………………………………………………………… 16 خودشكوفایی…………………………………………………………………………………………… 17 توانبخشی………………………………………………………………………………………………… 17 فصل دوم پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………… 19 بررسی تاریخی………………………………………………………………………………………… 21 تعریف خلاقیت…………………………………………………………………………………………. 21 عوامل موثر بر خلاقیت……………………………………………………………………………… 27 رابطه خلاقیت و ویژگیهای شخصیتی………………………………………………………… 27 دیدگاه روانكاوی از خلاقیت………………………………………………………………………. 29 دیدگاه گیلفورد درباره خلاقیت…………………………………………………………………… 30 دیدگاه تورنس درباره خلاقیت……………………………………………………………………. 31 خلاصهای از تاریخچه نظریههای خود………………………………………………………… 32 مازلو و نظریه خود………………………………………………………………………………….. 33 چگونگی شكلگیری خود…………………………………………………………………………… 34 خودپنداری……………………………………………………………………………………………… 35 رشد خودپنداری در نوجوانی……………………………………………………………………. 36 عنوان صفحه خودواقعی و خود آرمانی………………………………………………………………………….. 37 خودشكوفایی و خلاقیت…………………………………………………………………………….. 38 نقش تصویر ذهنی بدن در خودپنداری نوجوان……………………………………………. 40 مروری بر دنیای معلولین………………………………………………………………………….. 41 معلول چیست؟…………………………………………………………………………………………. 43 علل معلولیتها…………………………………………………………………………………………. 45 انواع معلولیت…………………………………………………………………………………………… 45 جنبههای روانی معلولیت جسمی- حركتی……………………………………………………. 46 معلولیت جسمی- حركتی و خودپنداری………………………………………………………. 47 مشكلات ناشی از معلولیت و نقایص بدنی……………………………………………………. 48 تأثیر والدین بر شخصیت افراد معلول جسمی- حركتی…………………………………. 49 توان بخشی معلولین جسمی- حركتی………………………………………………………….. 50 فصل سوم موضوع تحقیق …………………………………………………………………………………………… 53 جامعه آماری…………………………………………………………………………………………… 53 گروه مقایسه……………………………………………………………………………………………. 53 روش نمونهگیری……………………………………………………………………………………… 54 عنوان صفحه روش تحقیق…………………………………………………………………………………………….. 54 ابزار تحقیق……………………………………………………………………………………………… 55 1- آزمون خلاقیت تورنس………………………………………………………………………… 55 نمرهگذاری پرسشنامه………………………………………………………………………………. 55 آزمون خودپذیری……………………………………………………………………………………. 56 نمرهگذاری آزمون خودپذیری…………………………………………………………………… 56 روش آماری……………………………………………………………………………………………. 57 نحوه اجرای آزمون………………………………………………………………………………….. 57 فصل چهارم نقد و اعتبار فرضیهها……………………………………………………………………………….. 60 فرضیه شماره 1………………………………………………………………………………………. 60 فرضیه شماره 2………………………………………………………………………………………. 65 فرضیه شماره 3………………………………………………………………………………………. 70 فصل پنجم خلاصه فصول قبل…………………………………………………………………………………… 76 تفسیر و نتیجهگیری………………………………………………………………………………….. 78 پیشنهادات……………………………………………………………………………………………….. 81 عنوان صفحه محدودیتها…………………………………………………………………………………………….. 83 ضمائم……………………………………………………………………………………………………. 84 منابع مورد مطالعه……………………………………………………………………………………. 85 فهرست جداول عنوان صفحه جدول 1-4: مقایسه میانگین خلاقیت نوجوانان دختر معلول جسمی- حركتی و نوجوانان دختر غیرمعلول 60 جدول 2-4: دادههای مربوط به خلاقیت نوجوانان دختر معلول جسمی- حركتی و خلاقیت نوجوانان دخترغیرمعلول……………………………………………………………………………………………………………… 62 جدول 2-4: دادههای مربوط به خلاقیت نوجوانان دختر معلول جسمی- حركتی و خلاقیت نوجوانان دختر غیرمعلول……………………………………………………………………………………………………………… 63 جدول 3-4: مقایسه میانگین خصوصیتهای منفی شخصیتی بین نوجوانان دختر معلول جسمی- حركتی و غیر معلول……………………………………………………………………………………………………………… 65 جدول 4-4: دادههای مربوط به خصوصیتهای منفی شخصیتی بین نوجوانان دختر معلول جسمی- حركتی و نوجوانان دختر غیرمعلول…………………………………………………………………………. 67 ادامه جدول 4-4: دادههای مربوط به خصوصیتهای منفی شخصیتی بین نوجوانان دختر معلول جسمی- حركتی و نوجوانان دختر غیرمعلول+……………………………………………………………………….. 68 جدول 5-4: مقایسه همبستگی پایین بودن خلاقیت نوجوان معلول با خود پذیری كمتر آنها 70 جدول 6-4: دادههای مربوط به همبستگی پایین بودن خلاقیت نوجوانان معلول با خودپذیری كمتر آنها 72 ادامه جدول 6-4: دادههای مربوط به همبستگی پایین بودن خلاقیت نوجوانان معلول با خودپذیری كمتر آنها 73
پاورپوینت مدل های کابینت آشپزخانه شیک و زیبا با طراحی مدرن شناسه محصول :68090 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 46 تعداد بازدید : 421 حجم فایل: 8.454101563 مگابایت دانلود پاورپوینت مدل های کابینت آشپزخانه…
پاورپوینت نور و روشنایی در محیط کار شناسه محصول :93712 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 21 تعداد بازدید : 197 حجم فایل: 1460.348633 مگابایت دانلود پاورپوینت نور و روشنایی در محیط کار ، در…
بررسی رابطه بین میزان کارآفرینی هیئت مدیره های شرکت های تعاونی و میزان سودآوری شرکتها شناسه محصول :56260 موضوع : مدیریت فرمت اصلی فایل : docx تعداد صفحات : 146 تعداد بازدید : 391 حجم فایل: 0.936523438 مگابایت دانلود بررسی…
پاورپوینت بررسی جامع سی سی یو شناسه محصول :64177 موضوع : پزشکی فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 49 تعداد بازدید : 490 حجم فایل: 1.405273438 مگابایت دانلود پاورپوینت بررسی جامع سی سی یو هدف بستری درCCU…
بررسی تطبیقی حقوق و آزادیهای فردی در نظام حقوق اساسی ایران و فرانسه شناسه محصول :59966 موضوع : علوم سیاسی فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 24 تعداد بازدید : 537 حجم فایل: 5.627929688 مگابایت دانلود بررسی تطبیقی…