علوم تربیتی|تاثیر تلویزیون بر رفتار كودكان و جوانان
تاثیر تلویزیون بر رفتار كودكان و جوانان
شناسه محصول :52392
موضوع : علوم تربیتی
فرمت اصلی فایل : doc
تعداد صفحات : 107
تعداد بازدید : 362
حجم فایل: 0.08203125 مگابایت
تاثیر تلویزیون بر رفتار كودكان و جوانانچکیده :بسیاری از دانش پژوهان، متفکران و مصلحان اجتماعی عصر حاضر را با نام های متفاوتی چون «عصر تکنیک»، «عصر ارتباطات» «دهکده جهانی» و رهبری از راه دور نامیده اند البته رهبری از راه دور نه تنها در مورد ماهواره ها و فضا پیماها صادق است، بلکه هدایت از مسافت دور به وسیله رسانه های گروهی در مورد انسان نیز صدق می کند.تا قرن 20، رهبری و ارشاد انسان رویا رو و بر اساس ارتباط بود، در صورتی که در عصر حاضر ارتباطات یک طرفه و از راه دور صورت می گیرد. به طوری که بین شنونده و گوینده، یا بهتر بگوییم بین موثر و متاثر به طور نسبی فاصله زیادی وجود دارد. برخی معتقدند که رسانه های گروهی دارای چنان قدرتی هستند که می توانند نسلی تازه در تاریخ بشر پدید آورند، نسلی که با نسل های پیشین بسیار متفاوت است.فهرست مطالب:چكیده ………………………………………………………………………………………………………… مقدمه ………………………………………………………………………………………………………..طرح مسئله …………………………………………………………………………………………………. اهمیت و فواید موضوع تحقیق……………………………………………………………………….. اهداف تحقیق ……………………………………………………………………………………………… فرهنگپذیری ……………………………………………………………………………………………… خرده فرهنگ ……………………………………………………………………………………………… التقاط فرهنگ …………………………………………………………………………………………….. التقاط فرهنگی …………………………………………………………………………………………….تعریف فرهنگ و تهاجم فرهنگی …………………………………………………………………….. هدف ازتهاجم فرهنگی ………………………………………………………………………………… اولین و آخرین قدم تهاجم فرهنگی ……………………………………………………………….. جمعبندی …………………………………………………………………………………………………… تاریخچه تلویزیون ………………………………………………………………………………………. تاریخچه تلویزیون در ایران ………………………………………………………………………….چارچوب نظری …………………………………………………………………………………………… چارچوب تئوریكی ……………………………………………………………………………………….الف – جامعهمعنوی …………………………………………………………………………………….. در این جامعه شاخصهای ارتباطی زیر قابل سنجش است :……………………………….1) اداره اورگانیك ………………………………………………………………………………….2) ارتباطات عمقی ………………………………………………………………………………….3) امتداد تاریخی ……………………………………………………………………………………4) كوچكی جمع و ارتباط تام ………………………………………………………………….. ب- جامعه صوری …………………………………………………………………………………1) وسعت ………………………………………………………………………………………………2) اراده اندیشیده…………………………………………………………………………………….3) بینامی ………………………………………………………………………………………………4) ارتباط سطحی ……………………………………………………………………………………نظریه دایزمن …………………………………………………………………………………………نظریه لئوناردو بركویتز …………………………………………………………………………..نظریه بلسون ………………………………………………………………………………………….نظریه اجتماعی مابعد نوین ژان بودریلار …………………………………………………..كلنر در جمعبندی این نظریه چنین نتیجه میگیرد ……………………………………….. نظریه بندوراد نظریه شناختی و اجتماعی ………………………………………………….نظریه دكتر لارنس فریدمن ………………………………………………………………………فرضیههای تحقیق ………………………………………………………………………………….. فرضیههای اصلی ………………………………………………………………………………….فرضیههای فرعی ……………………………………………………………………………………متغیرهای تحقیق …………………………………………………………………………………….. معرف سازی ……………………………………………………………………………………….. اوقات فراغت ………………………………………………………………………………………… خشونت ……………………………………………………………………………………………….. از خودبیگانگی ……………………………………………………………………………………… بزهكاری ……………………………………………………………………………………………… تعریف مفاهیم نظری ……………………………………………………………………………… طبقه اجتماعی ………………………………………………………………………………………..اوقات فراغت …………………………………………………………………………………………. خشونت ……………………………………………………………………………………………….. از خودبیگانگی ……………………………………………………………………………………… بزهكاری ………………………………………………………………………………………………تاریخ ادبیات ………………………………………………………………………………………….. مقدمه …………………………………………………………………………………………………..خشونت در تلویزیون ……………………………………………………………………………… اثرات تلویزیون بر كودكان و نوجوانان …………………………………………………….الف – رابطه رشد شناختی كودكان با ادراك برنامههای تلویزیون ……………….. ب – رابطه رشد شناختی كودكان باادراك آگهیهای تلویزیون …………………… ج – تلویزیون و دشواریهای رفتاری ………………………………………………………..د- تلویزیون و اثرات منفی آن بر تحصیل كودكان ………………………………………چ- تلویزیون و اثرات منفی بر تخیلات كودكان …………………………………………… ح- چرا كودكان و نوجوان تلویزیون تماشا میكنند …………………………………… خ- تماشای تلویزیون با هدف یادگیری …………………………………………………….. چ- تلویزیون درحكم مصاحب …………………………………………………………………هـ – تماشای تلویزیون برای فرار از واقعیتها …………………………………………..تماشای تلویزیون برای بیداری و تحریك ………………………………………………….. تماشای تلویزیون برای كسب اطمینان خاطر و آرامش ……………………………….اثرات منفی و مثبت تلویزیون بر كودكان ونوجوانان در افزایش پرخاشگری …. تلویزیون و كودكان مطالعه تجربی تاثیرات تلویزیون بر نوجوانان ……………….تلویزیون در زندگی جوانان ؟؟ مالتزك ؛ هامبورگ ( 1959) …………………………. دلایلی برای بیزاری جستن از تلویزیون ……………………………………………………تاثیر تلویزیون ازدیدگاه روانشناسی …………………………………………………………. برون فكنی ……………………………………………………………………………………………خانم هیمل وایت ……………………………………………………………………………………..از دیدگاه جامعه شناسان ………………………………………………………………………… از دیدگاه اخلاق و اجتماعی …………………………………………………………………….نقش رسانههای جمعی در اجتماع ……………………………………………………………..نتیجه ……………………………………………………………………………………………………. نتیجه آخر مطلب ……………………………………………………………………………………پیشنهادات عبارتند از ……………………………………………………………………………… مشكلات تحقیق ………………………………………………………………………………………منابع
پاورپوینت بررسی معماری موزه لوئی ویتون در پاریس شناسه محصول :100819 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 20 تعداد بازدید : 291 حجم فایل: 8665.46582 مگابایت دانلود پاورپوینت بررسی معماری موزه لوئی ویتون در پاریس…
پاورپوینت تاثیرمعماری بر روح و انسان شناسه محصول :67600 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 43 تعداد بازدید : 287 حجم فایل: 6.794921875 مگابایت دانلود پاورپوینت تاثیرمعماری بر روح و انسان پاورپوینت تاثیرمعماری بر روح…
پاورپوینت شرایط قصاص و جزئیات مربوط به آن چیست شناسه محصول :94463 موضوع : فقه و حقوق اسلامی فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 48 تعداد بازدید : 292 حجم فایل: 345.1494141 مگابایت دانلود پاورپوینت شرایط قصاص و…
گزارش کار آزمایشگاه با عنوان آزمایش رسوبی (تشخیص موادی که دارای دو یا چند پیوند پپتیدی هستند) شناسه محصول :99742 موضوع : زیست شناسی فرمت اصلی فایل : docx تعداد صفحات : 5 تعداد بازدید : 475 حجم فایل: 11.99414063…