علوم تربیتی|بررسی یادگیری مهارت های هندسی به کمک نرمافزارهای هندسهی پویا در دوره راهنمایی تحصیلی
بررسی یادگیری مهارت های هندسی به کمک نرمافزارهای هندسهی پویا در دوره راهنمایی تحصیلی
شناسه محصول :54064
موضوع : علوم تربیتی
فرمت اصلی فایل : docx
تعداد صفحات : 212
تعداد بازدید : 322
حجم فایل: 0.997070313 مگابایت
بررسی یادگیری مهارتهای هندسی به کمک نرمافزارهای هندسهی پویا در دوره راهنمایی تحصیلی چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی چگونگی ارتقاء مهارتهای هندسی با به کارگیری نرمافزارهای هندسهی پویا به عنوان ابزار کمک آموزشی و مقایسهی آن با کلاسهای متداول است. هوفر (1981) یادگیری مهارتهای هندسی را به پنج دسته شامل مهارتهای منطقی، دیداری، کلامی، ترسیمی و کاربردی تقسیم میکند. پژوهشگر در این راستا، مطالعهی خود را با انتخاب یک گروه آزمایش و یگ گروه کنترل هر کدام مشتمل بر 28 دانشآموز پسر به شیوهینمونهگیری دردسترس از جامعه آماری دانشآموزان مدارس راهنمایی تحصیلی پسرانه با امکانات رایانهای مناسب، در طول یک سال تحصیلی انجام داده است. در گروه آزمایش 10 جلسه آموزشی به جای کلاسهای درسی به شیوه سخنرانی در کارگاه رایانه با استفاده از نرمافزار جئوجبرا به اجرا درآمد. همچنین دانشآموزان موظف به شبیهسازی مسائل و تمرینهای کتاب درسی به عنوان تکلیف شب در نرمافزار بودند. جهت کنترل پیشرفت یادگیری مهارتها در دانشآموزان، در ابتدای سال تحصیلی، پیشآزمون و در انتها پسآزمون برگزار شد. دادهها با آزمون کواریانس چندگانه (MANCOVA) برای بررسی فرضیه اصلی پژوهش و آزمون آماری کواریانس تک متغیره ANCOVA)) برای تحلیل رشد هر یک از مهارتها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده از آزمون کواریانس چندگانه با اطمینان 99 درصد فرضیه اصلی پژوهش را مبنی بر موثرتر بودن یادگیری مهارتهای هندسی با کمک نرمافزارهای هندسهی پویا را نسبت به کلاسهای متداول به شیوهی سخنرانی تایید کرد. از طرفی نتایج آزمون کواریانس تک متغیره برای بررسی فرضیههای جزئی پژوهش نشان داد به جز در مهارتهای منطقی که تفاوت چندانی بین گروه آزمایش و کنترل مشاهده نشد، در چهار مهارت دیگر، با اطمینان %99 (0.01 = α) تفاوت قابل توجهی بین دانشآموزانی که از نرمافزار استفاده کردهاند و گروه کنترل مشاهده شد. این پژوهشگر به منظور تبیین کاملتر پدیدهها در فرآیند آموزش و نتیجهگیری صحیح، از یافتههای کیفی بهره جست. پژوهشگر با مستندسازی مشاهدات ، تحلیل فیلمهای ضبط شده از کارگاههای رایانه، تحلیل نظرسنجی از دانشآموزان و مصاحبه نیمهساختاری از برخی دانشآموزان به صورت مطالعه موردی ، دادههای کیفی را تامین کرد. دادهها پس از مستندسازی، مقولهبندی، اهمیتبخشی و تفسیر، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصله فرضیه اصلی پژوهش را تایید کرد. همچنین رشد هر یک مهارتهای هندسی را به طور نسبی نشان داد. از نتایج فرعی پژوهش اهمیت توجه به حوزههای مختلف اهداف آموزشی و ارتباط متقابل مهارتهای هندسی و اثر تقویتی آنها بر روی هم بود. همچنین توجه به رشد همگون در تقویت ابعاد شناختی و عاطفی لازم دیده شد. و از طرفی تقویت دو بعد شهود و تجرد در دانش آموزان مورد تاکید قرار گرفت.
گزارش كارآموزی در یك شركت کامپیوتری شناسه محصول :62937 موضوع : کامپیوتر فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 60 تعداد بازدید : 302 حجم فایل: 0.038085938 مگابایت دانلود گزارش كارآموزی در یك شركت کامپیوتری مقدمه واحد کارآموزی…
پاورپوینت نمرات درس های کلاس های دوم ریاضی فیزیک و دوم تجربی دبیرستان عطار شناسه محصول :72510 موضوع : آمار فرمت اصلی فایل : docx تعداد صفحات : 44 تعداد بازدید : 1208 حجم فایل: 0.42578125 مگابایت دانلود پاورپوینت نمرات…
پاورپوینت تحلیل معماری بازار مشیر (گلشن) شیراز شناسه محصول :98658 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 31 تعداد بازدید : 228 حجم فایل: 11.69 مگابایت دانلود این فایل شامل تحلیل بازار مشیر (گلشن) شیراز در…
بررسی هنر دوران ساسانی - ایوان مدائن ، تیسفون شناسه محصول :66203 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 41 تعداد بازدید : 396 حجم فایل: 0.370117188 مگابایت دانلود بررسی هنر دوران ساسانی - ایوان مدائن…
سمینار تخصصی متره برآورد، آنالیزبها و تقویم صورت وضعیت در پروژه ها شناسه محصول :69343 موضوع : عمران و ساختمان فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 71 تعداد بازدید : 239 حجم فایل: 3.323242188 مگابایت دانلود سمینار…
پاورپوینت شخصیت شناسی از روی امضا شناسه محصول :74499 موضوع : روان شناسی فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 38 تعداد بازدید : 337 حجم فایل: 0.807617188 مگابایت دانلود پاورپوینت شخصیت شناسی از روی امضا پاورپوینت شخصیت شناسی…