علوم تربیتی|بررسی نقش رسانه های جمعی و تاثیر آن بر فرهنگ جامعه
بررسی نقش رسانه های جمعی و تاثیر آن بر فرهنگ جامعه
شناسه محصول :52372
موضوع : علوم تربیتی
فرمت اصلی فایل : doc
تعداد صفحات : 32
تعداد بازدید : 355
حجم فایل: 0.064453125 مگابایت
بررسی نقش رسانه های جمعی و تاثیر آن بر فرهنگ جامعه رسانه ها یکی از وسایل ارتباطی جمعی هستند که در این تحقیق منظور از رسانه ها « وسایل ارتباطی جمعی» رادیو، تلویزیون و مطبوعات هستند . رسانه های همگانی مانند مطبوعات، رادیو، تلویزیون و سینما و امثال آنها است و همچنین فرآیند ارتباط همگانی در حال افزایش است امروزه پژوهش های پیرامون نظام ارتباطی را به عنوان یکی از ارگانهای مهم اجتماعی که با دیگر نظام های موجود در جامعه روابط و مبادلات متقابلی دارد و به نیازهای گوناگون جامعه انسانی پاسخ می دهد . از آنجا که نیازهای بشر گوناگون است و پیچید گیهای جامعه انسانی روز افزون می باشد نقش وسایل ارتباطی اشکال و جنبه های مختلفی به خود می گیرد . بنابراین نظام ارتباطی در معنای عام پدیده ای است جهانی که در همه جا وجود دارد و به نیازهایی پاسخ می دهد که برای تمامی افراد مشترک است . و در واقع جامعه انسانی نمی تواند بدون نظام ارتباطی به حیات خود ادامه دهد در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری تحت بررسی و مطالعه دقیق و منظم قرار گرفته اند و این مطالعات و تحقیقات گسترده حکایت از اهمیت رسانه های همگانی به عنوان نهاد مهم اجتماعی می باشد . یکی از تأثیرات رسانه ها، تأثیرات فرهنگی آن بر جامعه می باشد امروزه عمده ترین نقش وسایل ارتباط جمعی بر عهده دارند عبارت اند از فرهنگ سازی، آموزش، اطلاع رسانی و ایجاد مشارکت است به گفته ی س . پ اسکات اولین سردبیر روزنامه گاردین می گوید : امور مقدس اند و تفاسیر آزاد است و او برای مطبوعات به عنوان یکی از وسایل ارتباط جمعی دو نقش کارکرد بیان می کند 1) اطلاع رسانی 2) بیان عقاید ولی مهمترین نقش رسانه ها فرهنگ سازی یک جامعه را بر دوش می کشد و می تواند حتی فرهنگ های مختلف را تغییر و باعث رشد فرهنگ جدید در جامعه شود معرفت عامی که از تجارب شخصی حاصل می شود جوهر اصلی تعریف عام رسانه است . رسانه ها دارای ابعاد مختلفی است که مارشال مک یوهان وسایل ارتباطی را از نظر حرارتی به دو دسته تقسیم می کند ( عکس، رادیو، سینما) را یک وسیله ارتباطی گرم می داند که لوهان معتقد است این وسایل ارتباطی تنها در امتداد یکی از حواس آدمی هستند و توصیف و تشریح زیادی را در بر دارند یعنی با حجم زیادی داده های همراه از نظر بیان مقصود کامل هستند حال آنکه وسایل ارتباطی سرد( خط تصویری، تلفن، تلویزیون) کمتر به تشریح و توصیف می پردازند و مشارکت زیادی را می طلبد و همچنین رسانه ها یکی از انواع وسایل آموزشی اند که نقش مهمی را در آموزش ایفا می کنند و مخاطبان بسیاری را به خود جذب می کند و از روش های گوناگون افراد جامعه را آموزش می دهند بسیاری از افراد رسانه ها را به عنوان ابزار فرهنگی می دانند زیرا فرهنگی می دانند زیرا از بطن جامعه بر می خیزد و تأثیر فرهنگی که رسانه ها بر مخاطب می گذارند را می توان فرهنگ جمعی نامید و تعریفی که از فرهنگ ارائه می شود آن باورها و ارزشهای حاکم بر جامعه است و همچنین رسانه ها نماد فرهنگ و تمدن یک کشور هستند و تحت تأثیر حکومتند یعنی بر اساس باورها و ارزشهای جامعه عمل می کنند و رعایت کننده هنجارهای جامعه هستند .
پاورپوینت آشنایی با استان خوزستان شناسه محصول :101589 موضوع : جغرافیا فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 51 تعداد بازدید : 431 حجم فایل: 2162.831055 مگابایت دانلود پاورپوینت آشنایی با استان خوزستان فهرست مطالب مقدمه تاریخچه خوزستان…
مهندسی زلزله (تدوین آیین نامه ای جامع جهت پیشگیری از عواقب زلزله در ایران) شناسه محصول :63972 موضوع : زمین شناسی و نفت فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 157 تعداد بازدید : 766 حجم فایل: 9.38671875 مگابایت…
مبانی نظری شخصیت از دیدگاههای مختلف شناسه محصول :91904 موضوع : علوم انسانی فرمت اصلی فایل : docx تعداد صفحات : 27 تعداد بازدید : 137 حجم فایل: 0.052734375 مگابایت دانلود مبانی نظری شخصیت از دیدگاههای مختلف (فصل دوم تحقیق)…
پاورپوینت سبک کلاسیک در معماری شناسه محصول :101511 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 53 تعداد بازدید : 223 حجم فایل: 2904.99707 مگابایت دانلود پاورپوینت سبک کلاسیک در معماری سبک کلاسیک، گونهای از سبک…
پاورپوینت رشته صنایع دستی شناسه محصول :102580 موضوع : هنر فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 9 تعداد بازدید : 1090 حجم فایل: 552.1318359 مگابایت دانلود پاورپوینت رشته صنایع دستی در همه جا حضور دارد. از شمال…