طرح های توجیهی|پروژه کارآفرینی کارگاه ریخته گری تحت فشار آلومینیوم

پروژه کارآفرینی کارگاه ریخته گری تحت فشار آلومینیوم شناسه محصول :53582 موضوع : طرح های توجیهی فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 66 تعداد بازدید : 446 حجم فایل: 1.103515625 مگابایت

دانلود

پروژه کارآفرینی کارگاه ریخته گری تحت فشار آلومینیوم   خلاصه طرح : در این طرح به بررسی کارگاه ریخته گری تحت فشار آلومینیوم پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و … پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و … از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و … از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .    مقدمه : مطالعات امکان سنجی، مطالعات کارشناسی است که قبل از اجرای طرح های سرمایه گذاری اقتصادی انجام میگیرد. در این مطالعات از نگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران مورد استفاده قرار می گیرد.   گزارش حاضر مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید قطعات صنعتی از طریق ریختگری تحت فشار آلومینیوم می باشدکه در قالب متدولوژی علمی مطالعات امکان سنجی تهیه گردیده است و مطابق متدولوژی فوق ، ابتدا محصول مورد مطالعه به طور دقیق معرفی شده و سپس بررسی های لازم روی بازار آن صورت خواهد گرفت و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز نیز شناسایی شده و در نهایت ظرفیت های اقتصادی و حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد و ارائه خواهد شد تا با استفاده از آن سرمایه گذران و علاقه مندان محترم بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و در جهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دید باز و مسیرشفاف اقدام نمایند. امید است این مطالعات کمکی هرچند کوچک در راستای توسعه صنعتی کشورمان بعمل بیاورد .   نام کامل طرح و محل اجرای آن : تولید ریخته گری تحت فشار آلومینیوم   محل اجرا :     مشخصات متقاضیان : نام نام خانوادگی مدرک تحصیلی تلفن           دلایل انتخاب طرح :  عمده ترین مصرف قطعات مورد مطالعه در صنعت خودرو است . در کشور ما توسعه صنعت خودرو از سال 1371 شروع شده و سیاست های دولت در گسترش این صنعت و کسب سهم از بازار جهانی می باشد. توسعه صنعت خودرو سبب توسعه صنعت قطع هسازی در کشور شده است بطوریکه هم اکنون حدود 1700 قطعه ساز در کشور فعالیت می نمایند. صنعت خودرو حدود چهار درصد و صنعت قطعه سازی 5/2  درصد از GNP کشور را تشکیل می دهند و در این میان قطعات کند مصرف خودرو که محصول مورد مطالعه نیز در آن خانواده قرار دارد ، به لحاظ تکنولوژیکی از اهمیت بالائی در قطعه سازی برخوردار می باشند . فهرست مطالب: خلاصه طرح :…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 6 فصل اول………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 7 کلیات…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 7 مقدمه :…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 8 نام کامل طرح و محل اجرای آن :……………………………………………………………………………………………………………… 8 محل اجرا :……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 9 مشخصات متقاضیان :………………………………………………………………………………………………………………………………. 9 دلایل انتخاب طرح :………………………………………………………………………………………………………………………………… 9 وضعیت و میزان اشتغالزایی :………………………………………………………………………………………………………………….. 10 تاریخچه و سابقه مختصر طرح :……………………………………………………………………………………………………………… 10 نام و کد محصولات………………………………………………………………………………………………………………………………. 10 دسته بندی محصول………………………………………………………………………………………………………………………………. 11 شماره تعرفه گمرکی………………………………………………………………………………………………………………………………. 11 شرایط واردات محصول…………………………………………………………………………………………………………………………. 12 بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول……………………………………………………………………………………….. 12 بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول……………………………………………… 12 بررسی قیمتهای داخلی………………………………………………………………………………………………………………………….. 12 قیمت های جهانی…………………………………………………………………………………………………………………………………. 13 معرفی موارد مصرف وکاربرد محصولات………………………………………………………………………………………………… 13 کاربرد در صنعت خودرو……………………………………………………………………………………………………………………….. 14 کاربرد در ساخت قطعات ماشین آلات صنعتی………………………………………………………………………………………… 14 کاربرد در ماشینهای اداری……………………………………………………………………………………………………………………… 15 کاربرد در لوازم خانگی………………………………………………………………………………………………………………………….. 15 کاربرد متفرقه………………………………………………………………………………………………………………………………………… 15 بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول…………………………………………………… 15 کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول……………………………………………………………………………….. 16 کشورهای تراز اول تولیدکننده انواع خودرو……………………………………………………………………………………………… 16 کشورهای عمده تولیدکننده ماشین آلات صنعتی………………………………………………………………………………………. 17 ذیلا” کشورهای عمده تولیدکننده ماشینآلات صنعتی معرفی شده است :……………………………………………………. 17 معرفی شرایط صادرات………………………………………………………………………………………………………………………….. 17 بررسی روند ظرفیت نصب شده تولید قطعات در کشور……………………………………………………………………………. 19 نگاهی به راندمان تولید )درصد استفاده از ظرفیت اسمی( در واحدهای تولیدی فعال…………………………………… 19 بررسی روند تولید واقعی قطعات صنعتی به روش دایکاست در کشور……………………………………………………….. 20 بررسی سطح تکنولوژی تولید در واحدهای فعال……………………………………………………………………………………… 21 فرایند تولید قطعات به روش دایکاست به صورت زیر است:…………………………………………………………………….. 21 پیشبینی عرضه در بازار آینده کشور………………………………………………………………………………………………………… 22 الف ( پیشبینی عرضه واحدهای فعال………………………………………………………………………………………………………. 22 ب ( پیشبینی عرضه واحدهای در حال ایجاد……………………………………………………………………………………………. 22 با توجه به جدول بالا ، ظرفیت طرح های در حال ایجاد که در آینده به ظرفیت نصب شده کشور اضافه خواهد شد، به صورت زیر قابل پیش بینی است:……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 23 بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا نیمه اول سال  1385…………………………………………………. 23 بررسی روند مصرف از آغاز برنامه سوم تاکنون……………………………………………………………………………………….. 24 برآورد میزان مصرف قطعات در صنایع خودروسازی……………………………………………………………………………….. 25 الف(  برآورد میزان مصرف در هر خودرو )واحد خودرو(………………………………………………………………………… 25 میزان مصرف قطعات آلومینیومی در هر خودرو 11,2 درصد وزن آن برآورد گردید . لذا بر حسب ماهیت این قطعات تقسیم بندی زیر در مورد آنها قابل انجام می باشد  :…………………………………………………………………………………………………………………………………… 26 ب(  برآورد تعداد خودروی تولید شده در کشور……………………………………………………………………………………… 26 برآورد روند مصرف در بازار خدمات پس از فروش خودرو……………………………………………………………………… 28 توضیح : در جدول بالا :………………………………………………………………………………………………………………………… 29 برآورد میزان مصرف غیر خودروئی قطعات دایکاست……………………………………………………………………………… 30 جمع بندی میزان مصرف کل قطعات دایکاست در کشور………………………………………………………………………….. 30 جمع بندی میزان مصرف داخل قطعات دایکاست در صنعت خودرو…………………………………………………………. 31 بررسی روند صادرات از آغاز برنامه توسعه سوم تا سال 1385…………………………………………………………………. 31 صادرات قطعات خودرو………………………………………………………………………………………………………………………… 31 صادرات قطعات دایکاست غیر خودروئی……………………………………………………………………………………………….. 32 بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه توسعه چهارم……………………………………………………… 33 برآورد میزان تقاضای بازار خودروئی در آینده…………………………………………………………………………………………. 33 الف(  پیشبینی تقاضا در بازار خودروسازان……………………………………………………………………………………………… 33 ب(  بازار خدمات پساز فروش خودرو……………………………………………………………………………………………………. 33 برآورد میزان تقاضای بازار غیرخودروئی در آینده……………………………………………………………………………………. 34 جمع بندی پیش بینی تقاضای بازار داخل در آینده…………………………………………………………………………………… 34 برآورد قابلیت صادرات در آینده…………………………………………………………………………………………………………….. 35 برآورد تقاضای کل…………………………………………………………………………………………………………………………………. 35 جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید از نگاه توجیه پذیری بازار 36 بررسی اجمالی تکنولوژی و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها……………………………… 36 بررسی روش تولید دایکاست………………………………………………………………………………………………………………….. 36 روش تولید قطعات آلومینیومی از طریق ریختگری تحت فشار )دایکاست( را میتوان به صورت زیر نمایش داد: 36 شرحی بر فعالیتهای مختلف فرایند تولید…………………………………………………………………………………………………. 37 ذوب شمش آلومینیوم در کوره……………………………………………………………………………………………………………….. 37 انتقال مذاب آلومینیوم به ماشین دایکست………………………………………………………………………………………………… 37 پرس)تزریق( آلومینیوم مذاب به داخل قالب…………………………………………………………………………………………….. 37 خارج کردن قطعه از قالب و تریم آن……………………………………………………………………………………………………….. 37 ماشینکاری……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 38 مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان……………………………………………………………………. 38 روش تولید با روش های تولید مورد استفاده در سایر کشورها مورد مقایسه قرار گیرد نتایج زیر حاصل خواهد شد :    38 تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژیهای مرسوم در تولید محصول………………………………………………………………. 39 با عنایت بر شرح ارائه شده تکنولوژی، نقاط قوت و ضعف آن در جدول زیر جمعبندی شده است :……………. 39 مجوز های قانونی :………………………………………………………………………………………………………………………………… 39 مراحل صدور جواز تاسیس :………………………………………………………………………………………………………………….. 39 شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس………………………………….. 40 1-   اشخاص حقیقی…………………………………………………………………………………………………………………………….. 40 2-   اشخاص حقوقی……………………………………………………………………………………………………………………………. 40 مدارك مورد نیاز:………………………………………………………………………………………………………………………………….. 40 اصلاحیه جواز تاسیس :…………………………………………………………………………………………………………………………. 41 تعریف:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 41 صدور پروانه بهره برداری :……………………………………………………………………………………………………………………. 42 مراحل صدور توسعه طرح :……………………………………………………………………………………………………………………. 42 فصل دوم……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 43 روش انجام کار……………………………………………………………………………………………………………………………………… 43 گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :………………………………………….. 44 جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :………………………………………………………………………………. 44 فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :……………………………………………………………………………………. 44 مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :……………………………………………………….. 45 روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت جذب مشتریان………………………………………………………………………………….. 46 برآورد حداقل ظرفیت اقتصادی طرح……………………………………………………………………………………………………… 46 لحاظ کردن نقطه سربسر تولید………………………………………………………………………………………………………………… 46 لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار……………………………………………………………………………………………………….. 46 پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح…………………………………………………………………………………………………. 47 انتخاب محل اجرای یک طرح تولیدی عموماً براساس معیارهای زیر صورت می گیرد :………………………………. 47 بازارهای فروش محصول……………………………………………………………………………………………………………………….. 47 الف ( بازار خودروسازان………………………………………………………………………………………………………………………… 48 بازار تولید کنندگان لوازم خانگی و ماشین آلات صنعتی…………………………………………………………………………… 48 بازار تأمین مواد اولیه……………………………………………………………………………………………………………………………… 48 احتیاجات و نیازمندیهای دیگر طرح……………………………………………………………………………………………………….. 49 امکانات زیر بنایی مورد نیاز…………………………………………………………………………………………………………………… 49 حمایت های خاص دولتی………………………………………………………………………………………………………………………. 49 با جمعبندی مطالعات مکانیابی، محل اجرای مناسب اجرای طرح در جدول زیر آمده است………………………… 50 وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی………………………………………………………………………………………………. 50 حمایت های تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه های جهانی…………………………………………………………………….. 50 حمایت های مالی………………………………………………………………………………………………………………………………….. 51 فصل سوم…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 52 امور مالی طرح……………………………………………………………………………………………………………………………………… 52 سرمایه گذاری ثابت طرح :…………………………………………………………………………………………………………………….. 53 خرید دفتر کار :…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 53 هزینه زمین :…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 53 هزینه محوطه سازی :…………………………………………………………………………………………………………………………….. 54 هزینه ساختمان سازی:…………………………………………………………………………………………………………………………… 54 هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی :………………………………………………………………………………………………………. 55 تجهیزات مورد نیاز :……………………………………………………………………………………………………………………………… 55 تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی…………………………………………………………………………………………………………… 56 وسایل اداری و خدماتی…………………………………………………………………………………………………………………………. 56 وسایط نقلیه………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 57 هزینه های قبل از بهره برداری……………………………………………………………………………………………………………….. 57 هزینه های پیش بینی نشده…………………………………………………………………………………………………………………….. 57 جدول هزینه های ثابت طرح :………………………………………………………………………………………………………………… 58 مواد اولیه  :…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 58 برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالیانه و محل تامین آن…………………………………………………………………………. 58 معرفی نوع ماده اولیه عمده…………………………………………………………………………………………………………………….. 58 معرفی منابع تأمین مواد اولیه………………………………………………………………………………………………………………….. 59 برآورد قیمتهای مواد اولیه مصرفی………………………………………………………………………………………………………….. 59 برآورد میزان مصرف سالانه مواد اولیه…………………………………………………………………………………………………….. 59 بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده………………………………………….. 60 انرژی مصرفی سالیانه :………………………………………………………………………………………………………………………….. 61 بررسی تأسیسات و امکانات زیربنایی مورد نیاز طرح……………………………………………………………………………….. 61 برآورد برق مورد نیاز و چگونگی تأمین آن……………………………………………………………………………………………… 61 برآورد آب مورد نیاز و چگونگی تأمین آن………………………………………………………………………………………………. 61 برآورد سوخت مصرفی مورد نیاز و چگونگی تأمین آن……………………………………………………………………………. 62 برآورد امکانات مخابراتی و ارتباطی لازم و چگونگی تأمین آن…………………………………………………………………. 62 برآورد امکانات زیربنایی مورد نیاز…………………………………………………………………………………………………………. 62 نیازمندی طرح به راه را میتوان در حالت زیر مورد بررسی قرار داد  :……………………………………………………….. 63 عبور و مرور کامیونهای حامل مواد اولیه و محصول………………………………………………………………………………….. 63 عبور و مرور کارکنان……………………………………………………………………………………………………………………………… 63 سایر امکانات مانند راهآهن، فرودگاه و بندر……………………………………………………………………………………………. 63 فصل چهارم………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 64 جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………… 64 نتایج حاصله از اجرای طرح :…………………………………………………………………………………………………………………. 65 الف – با عنایت بر مطالعات صورت گرفته، نتیجه گیری میشود که احداث واحدهای جدید تولید قطعات دایکاست در کشورتوجیه ناپذیر می باشد که دلایل آنرا می توان بصورت زیر بیان کر د:………………………………………………………………………………………………. 65 ب – در صورتیکه مجری طرح از توانائی ها و مزیت های زیر برخوردار باشد ، می تواند طرح را در ظرفیت پیشنهادی و با اهدف صادرات انجام دهد……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 65    
  • معماری|تکرار و ریتم و ترکیب در معماری
  • تکرار و ریتم و ترکیب در معماری شناسه محصول :40208 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 50 تعداد بازدید : 657 حجم فایل: 6.576171875 مگابایت دانلود دو پاور با موضوعات1.ترکیب در معماری( ترکیب(کمپوزیسیون) روند سامان…

  • مدیریت|پاورپوینت تصمیم گیری و تعیین خط مشی دولتی
  • پاورپوینت تصمیم گیری و تعیین خط مشی دولتی شناسه محصول :96181 موضوع : مدیریت فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 28 تعداد بازدید : 145 حجم فایل: 595.9013672 مگابایت دانلود دانلود پاورپوینت با موضوع تصمیم گیری و تعیین…

  • روان شناسی|تاثیر كودكان عقب مانده ذهنی بر تعامل اجتماعی خانواده
  • تاثیر كودكان عقب مانده ذهنی بر تعامل اجتماعی خانواده شناسه محصول :50688 موضوع : روان شناسی فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 109 تعداد بازدید : 483 حجم فایل: 1.198242188 مگابایت دانلود خانواده یک نظام اجتماعی است و…

  • روان شناسی|مبانی و پیشینه نظری عوامل موثر در موفقیت مدیران و آموزشی
  • مبانی و پیشینه نظری عوامل موثر در موفقیت مدیران و آموزشی شناسه محصول :68352 موضوع : روان شناسی فرمت اصلی فایل : docx تعداد صفحات : 20 تعداد بازدید : 273 حجم فایل: 0.037109375 مگابایت دانلود مبانی و پیشینه نظری…

  • کامپیوتر|پیاده سازی وب سایت آزمون آن لاین
  • پیاده سازی وب سایت آزمون آن لاین شناسه محصول :56081 موضوع : کامپیوتر فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 129 تعداد بازدید : 439 حجم فایل: 12.72753906 مگابایت دانلود پیاده سازی وب سایت آزمون آن لاین   توجه…

  • صنایع|پاورپوینت بررسی تاریخچه فرشبافی در شهر هفتکل
  • پاورپوینت بررسی تاریخچه فرشبافی در شهر هفتکل شناسه محصول :72804 موضوع : صنایع فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 10 تعداد بازدید : 450 حجم فایل: 0.1015625 مگابایت دانلود پاورپوینت بررسی تاریخچه فرشبافی در شهر هفتکل موضوع :…

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *