روان شناسی|بررسی میزان اضطراب در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد آستارا
بررسی میزان اضطراب در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد آستارا
شناسه محصول :55616
موضوع : روان شناسی
فرمت اصلی فایل : docx
تعداد صفحات : 114
تعداد بازدید : 331
حجم فایل: 0.0703125 مگابایت
بررسی میزان اضطراب در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد آستارا اضطراب از كلمه (Anxietas) كه به معنای ناآرامی می باشد گرفته شده است و به حساسیتهای جسمانی و روانی كه در پاسخ، تهدید اعم از تهدید حقیقی یا خیالی به وسیلهی ارگانیزم ابزار ایجاد می شود اشاره می كند. همچنین اظطراب ممكن است در پاسخ به آنچه كه موجب تهدید «اعتماد به نفس» میشود یا از پیدایش موقعیتی كه شخص در آن وضعیت از انجام كاری خارج از حدود توانایی اوست احساس فشار می كند به وجود می آید. اضطراب نوعی خود اشتغالی ذهنی است كه با خودانگاری و تردید درباره تواناییهای خود، شخص می شود و غالباً به ارزیابی منفی، عدم تمركز حواس، واكنشهای جسمانی نامطلوب وانت عملكرد تحصیلی فرد منجر می گردد. بر اساس نوشته های نجاریان و همكاران (1371) گرسینگر روانپزشك آلمانی عقیده دارد كه اغلب اختلالات روانی معلول تأثیر مستقیم با غیر مستقیم آشفتیگهایی در كنش مغز است امیل كراپلین كه مطالعاتش تحت تأثیر گرسنیگر قرار دارد بر این باور است كه رفتار غیر عادی آشفتگیهای عضوی می باشد. به نوشته اولتمز و همكاران (1985) مطالعاتی كه اخیراً توسط اندیشمندانی چون كاری، گاتزمن، گیلفورد، مورای، و فولكرد صورت پذیرفته است نیز نشان می دهد كه عوامل ژنیتیكی در بروز اختلاف وسواس- اجبار و اضطراب موثرند. طبق نظریه كلاسیك فرویدف اختلالهای روانی ناشی از اضطراب هستند كه از ناتوانی كودك در از بین بردن تعارض های مراحل مختلف رشد ایجاد میشوند. (اولتخنز و همكاران، 1985) در واقع، اضطراب واكنش ناآگاهانه فرد نسبت به تعاملات سر كوفته و اعلام خطر برای خود نسبت به برخی مجدد تجارب گذشته محسوب می گردد. راجرز یكی دیگر از پیشوایان نهضت انسانگرای، اختلال روانی را نتیجه اختلاف بین خود واقعی و خودآرمانی می داند. وی عقیده دارد كه فرد اغلب رفتارهایی را اختیار می كند كه با ادراك او از خویشتن هماهنگ باشد. بر طبق نظر او زمانی كه تعارضی بین تجارب واقعی زندگی و پندار فرداز خویشتن به وجود آید فرد مضطرب شده و سعی می كند با مخدودش كردن تجربه ای كه با خود پنداریش در تضاد است و یا اینكه انكار آن تجربه، نسبت به آن واكنش دفاعی نشان دهد. رویكرد رفتاری نیز برای درمان اختلالات اضطرابی از روشهای غرقه سازی و سرمشق دهی نیز استفاده می كند. به نوشته آزاد (1372) در روش غرقهسازی فرد مبتلا به اضطراب به سرعت در معرض محركهای بسیار شدید قرار میگیرد. در روش سرمشق دهی كه هدف كسب مهارتهای رفتاری یا ایجاد احساس شایستگی در مراجع است، رفتار درمانگر سعی در انجام دادن رفتاری دارد كه انتظار می رود مراجع نیز آن را تكرار نماید. مواجهه به شكل تحمیلی با عامل اضطراب نیز یك روش دیگر كاهش اضطراب به شمار می رود. فهرست مطالب فصل اول: كلیات تحقیق مقدمه ……………………………………………………………………………………………. بیان مسئله …………………………………………………………………………………….. اهمیت و ضرورت تحقیق …………………………………………………………………. اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………….. فرضیه های تحقیق ………………………………………………………………………….. تعاریف عملیاتی متغیرها ………………………………………………………………….. فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق مقدمه …………………………………………………………………………………………….. تعریف اضطراب ……………………………………………………………………………… علل پیدایش اضطراب ………………………………………………………………………. تجربه اضطراب ………………………………………………………………………………. تاریخچه اضطراب …………………………………………………………………………… مفهوم اضطراب از دیدگاه نظریه واقعیت درمانی [گلاسر] …………………… مفهوم اضطراب از دیدگاه نظریه رفتار درمانی ………………………………….. انواع اضطراب ………………………………………………………………………………… اضطراب بهنجار و نابهنجار …………………………………………………………….. علایم و نشانه های اختلالات اضطراری …………………………………………….. پنج قاعده برای مقابله با اضطراب …………………………………………………….. عوامل موثر در زمینه های اضطراب …………………………………………………. كنترل صفات اضطراب زا ………………………………………………………………… نحوه مدارا با اضطراب ……………………………………………………………………. فهرست مهارتهای مقابله با اضطراب ………………………………………………… اضطراب در چه كسانی بیشتر است ………………………………………………….. روشهای درمانی برای اضطراب ………………………………………………………. اضطراب امتحان …………………………………………………………………………….. علایم و نشانه های اضطراب امتحان …………………………………………………. شیوع اضطراب امتحان ……………………………………………………………………. راه های شناسایی اضطراب امتحان ………………………………………………….. راه های كاهش اضطراب امتحان ………………………………………………………. پیشینه تحقیق ………………………………………………………………………………….. جمع بندی ………………………………………………………………………………………. فصل سوم: روش تحقیق جامعه آماری …………………………………………………………………………………. نمونه و روش نمونه گیری ………………………………………………………………. ابزار اندازه گیری …………………………………………………………………………… روشهای آماری و تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………. فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات یافته های توصیفی ………………………………………………………………………….. جداول شماره 1 الی 20……………………………………………………………………. یافته های استنباطی …………………………………………………………………………. فرضیه شماره (1)……………………………………………………………………………. فرضیه شماره (2)……………………………………………………………………………. فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری هدف پژوهش و نتیجه گیری …………………………………………………………….. پیشنهادات . محدودیت های تحقیق منابع پرسشنامه
اوضاع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ادبی شناسه محصول :69879 موضوع : علوم انسانی فرمت اصلی فایل : docx تعداد صفحات : 270 تعداد بازدید : 207 حجم فایل: 0.197265625 مگابایت دانلود اوضاع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ادبی : برای شناخت…
پاورپوینت زمین شناسی مهندسی سنگ ها شناسه محصول :97210 موضوع : عمران و ساختمان فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 34 تعداد بازدید : 206 حجم فایل: 1312.803711 مگابایت دانلود در این پروژه پاورپوینت زمین شناسی مهندسی -سنگ…
مقاله درمورد رابطه بین شیوههای تأمین مالی و درصد تغییرات هزینه سرمایه شناسه محصول :62943 موضوع : اقتصاد فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 22 تعداد بازدید : 306 حجم فایل: 0.030273438 مگابایت دانلود رابطه بین شیوههای تأمین…
تجزیه و تحلیل ارزش افزوده ، ارزش افزوده اقتصادی و ارزش افزوده بازار جهت ارزیابی عملکرد شرکتها شناسه محصول :66602 موضوع : اقتصاد فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 11 تعداد بازدید : 289 حجم فایل: 0.030273438 مگابایت…
رابطه ابعاد هوش هیجانی و مشکلات رفتاری دانش آموزان در سه موقعیت خانه، مدرسه و با همسالان در مقطع راهنمایی شناسه محصول :56475 موضوع : روان شناسی فرمت اصلی فایل : docx تعداد صفحات : 87 تعداد بازدید : 354…