روان شناسی|ارتباط هوش هیجانی و شادکامی در نوجوانان
ارتباط هوش هیجانی و شادکامی در نوجوانان
شناسه محصول :52037
موضوع : روان شناسی
فرمت اصلی فایل : doc
تعداد صفحات : 84
تعداد بازدید : 414
حجم فایل: 0.069335938 مگابایت
نقش و کارگر مدارس در آستانه هزاره ی سوم میلادی تغییر و جهش چشمگیری پیدا کرده است افزدن برایفای نقش سنتی مدارس مبنی بر تربیت افرادی فرهیخته مدارس عهدهدار پرورش شهروندانی مسوؤل و رشد یافته و برخوردار از مهارتهای اجتماعی و عاطفی نیز هستند (پلیتری[1]، 2006). از اینرو توجّه جدّی و همه جانبه به عواملی كه بستر لازم جهت دستیابی به این هدف را فراهم میسازند، اجتنابناپذیر به نظر میرسد. بدین منظور توجّه جدّی به رشد عاطفی و اجتماعی دانشآموزان یكی از راهبردهای اساسی در نیل به این هدف بشمار میرود. رویكرد یادگیری اجتماعی- عاطفی[2] مبتنی بر این باور است كه كلیة فرایندها و بخشهای یك نظام آموزشی اعمّ از طرّاحی و برنامهریزی آموزشی و درسی، مدیران، معلّمان، كاركنان، و مطالب و موضوعات درسی میبایست در خدمت آموزش و بهبود مهارتهای اجتماعی و عاطفی یادگیرندگان، قرار گیرند. آموزش مهارتهای هوش هیجانی «قطعه گمشده» آموزشهای اجتماعی و هیجانی است که از ذهن بسیاری از معلمان مغفول مانده است. محیط اجتماعی مدرسه نمونه کوچکی از نظام اجتماعی جامعه تلقی میگردد. روابطی که دانشآموزان با معلمان و همسالان خود در مدارس برقرار میکنند، نقش اساسی در اکتساب نگرشها، باورها و ارزشهای بنیادین اجتماعی دارد و درک دانشآموزان را از جامعه و محیطی که در آن قرار دارند، تحت تاثیر قرار میدهد. مدرسه یکی از مهمترین بافتهای یادگیری مهارتهای هیجانی است. آموزش هیجانی میتواند از طریق گسترهای از تلاشها مانند آموزش کلاسی، فعالیتهای فوقبرنامه، جو و شرایط حمایتی مدرسه، و درگیر کردن دانشآموزان، معلمان و والدین در فعالیتهای اجتماعی صورت گیرد. در صورتی که فرآیند اجتماعی شدن و رشد مهارتهای هیجانی در محیط اولیه خانواده مطلوب نباشد، این امکان وجود دارد تا مدارس از طریق آموزشهای ترمیمی به جبران این کاستیها بپردازند. براین اساس بسیاری از مربیان و روانشناسان نسبت به توجه و توسعه آموزش مهارتهای اجتماعی و هیجانی در مدارس تاکید کردهاند فهرست مطالب چکیده8 فصل اول : طرح تحقیق 1-1 : مقدمه 10 2-1 : بیان مسله 11 3-1 : اهمیت موضوع 13 4-1 : سوالات پژوهشی 13 5-1 : تعریف عملیاتی واژه ها 14 فصل دوم: پیشنه ی تحقیق 1-2 : اعتماد به نفس بیرونی 16 2-2 : بهترین راه برای تقویت اعتماد به نفس بیرونی16 3-2: اعتماد به نفس درونی 16 1-3-2 : تعریف عزت نفس 18 فصل سوم:روش تحقیق 1-3 : روش تحقیق 64 2-3 : جامعه آماری 64 3-3 : روش نمونه گیری 64 4-3 : ابزار سنجش 65 5-3 : روش جمع آواری اطلاعات 67 6-3 : روش تجزیه و تحصیل اطلاعات 67 فصل چهارم:نتایج تحقیق 1-4 : توزیع فراوان جنست70 2-4: شاخصهای توصیفی عزت نفس و یادگیری70 3-4 : شاخصهای توصیفی عزت نفس و یادگیری برای دختران و پسران 71 4-4: همبستگی عزت نفس با یادگیری 72 5-4: بین عزت نفس و یادگیری در دانش آموزان پسر رابطه معکوس وجود دارد 72 6-4: همبستگی عزت نفس با یادگیری در پسران 72 7-4: بین عزت نفس و یادگیری دانش آموزان دختر رابطه معکوس وجود دارد73 8-4: همبستگی عزت نفس با یادگیری در دختران 73 9-4: آزمون T برای مقایسه میانگین عزت نفس دختران و پسران 74 10-4: آزمون T برای مقایسه میانگین یادگیری دختران و پسران 75 فصل پنجم : 1- 5 : نتیجه گیری و بحث 77 2-5 : محدودیت ها 78 3-5 : پیشنهادات 78 منابع و ماخذ 81 پرسشنامه 83
پروژه کار آفرینی کارگاه موزائیک سازی شناسه محصول :53804 موضوع : طرح های توجیهی فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 35 تعداد بازدید : 806 حجم فایل: 5.333007813 مگابایت دانلود پروژه کار آفرینی کارگاه موزائیک سازی پروژه…
پاورپوینت آشنایی با انوری ابیوردی شناسه محصول :104153 موضوع : علوم انسانی فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 25 تعداد بازدید : 332 حجم فایل: 4.21 مگابایت دانلود پاورپوینت آشنایی با انوری ابیوردی شامل 25 اسلاید زیبا ،…
پاورپوینت قوه مجریه و دستگاه اداری مرکزی جمهوری اسلامی ایران شناسه محصول :96244 موضوع : مدیریت فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 18 تعداد بازدید : 159 حجم فایل: 578.0107422 مگابایت دانلود دانلود پاورپوینت با موضوع قوه مجریه…
پاورپوینت سه نوع الهام پذیری از طبیعت در معماری شناسه محصول :84749 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 25 تعداد بازدید : 318 حجم فایل: 3.506835938 مگابایت دانلود پاورپوینت سه نوع الهام پذیری از طبیعت…