اقتصاد|تحقیقات بازاریابی در بازارهای داخلی(بررسی سطح تقاضا برای كالا و كیفیت و رقابت)مطالعه میدانی: صنعت فرش دستباف ایران

تحقیقات بازاریابی در بازارهای داخلی(بررسی سطح تقاضا برای كالا و كیفیت و رقابت)مطالعه میدانی: صنعت فرش دستباف ایران شناسه محصول :50892 موضوع : اقتصاد فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 44 تعداد بازدید : 405 حجم فایل: 0.079101563 مگابایت

دانلود

هدف از این مقاله بررسی تحقیقات بازاریابی در بازارهای داخلی می باشد،‌كه به مطالعه موردی در صنعت فرش دستباف می پردازیم. مشکلات ناشی از اقتصاد تک محصولی و تکیه بر درآمدهای نفتی سبب ایجاد اقتصادی متاثر از عوامل خارجی بالاخص درآمد های ناپایدار نفتی شده است. با این ویژگی اقتصاد ایران، می توان به اهمیت و نقش صادرات غیر نفتی در کشور پی برد. در بین صادرات غیر نفتی کشورنیز فرش دستباف همواره در مقام اول قرار داشته و طی سالهای اخیرسهمی بیش از 25 درصد از صادرات غیر نفتی را به خود داده است. مروری بر حجم و ارزش صادرات فرش دستباف طی صد ساله گذشته بیانگر آن است که صادرات فرش دستباف دچار نوسانات زیادی شده است. به خصوص چند سالی است که غبار مشکلات باعث نگرانی تولید کنندگان و دست اندرکاران بازار فرش شده است.بدیهی است عوامل مختلفی می توانند در این امر دخیل باشند که از آن جمله می توان به سیاستهای تجاری کشور، سیاستهای کشورهای رقیب، تغییر در سلایق و تقاضای جهانی و … اشاره کرد.موانع و مشكلات متعددی در امر توسعه صادرات غیرنفتی كشور ازجمله فرش وجود دارد كه می توان به مواردی همچون افزایش شدید درآمدهای نفتی وجود قوانین و مقررات دست وپاگیر تعدد مراكز تصمیم گیری وجود تقاضای داخلی كافی و نبود مازاد قابل توجه برای صادرات عرضه و تولید كالا به صورت نه چندان مطلوب ضعف ساختار تولید عدم انطباق كیفیت بسیاری از كالاهای تولیدی با نیازهای بازارهای خارجی ضعف بسته بندی و حمل و نقل عدم استفاده از مناطق آزاد تجاری و بالا بودن هزینه تولید اشاره كرد. فرش دستباف دومین منبع ارزی پس از نفت و مهمترین كالای صادراتی غیرنفتی كشور است . در سال های اخیر صادرات فرش و سهم ایران از بازارهای جهانی به شدت كاهش پیدا كرد . به گونه ای كه صادرات این كالا از 12 میلیارد دلار در سال 1373 به 691 .2 میلیون دلار در سال 1392 تنزل یافته است . طی دوره 78 ـ1352 متوسط صادرات فرش متوسط سهم صادرات فرش از كل صادرات غیرنفتی و متوسط سهم صادرات فرش از صادرات محصولات كشاورزی و سنتی به ترتیب 480 5 میلیون دلار 30 2 درصد و 41 8 درصد بوده است . در حالی كه سهم كشور ما از بازار جهانی فرش طی دوره بیست ساله 96 ـ1976 از 41 درصد به 31 درصد كاهش یافته سهم كشورهای رقیب به سرعت افزایش پیدا كرده است . به عنوان مثال سهم كشور هند در این دوره از 8 9 درصد به 20 درصد بالغ شده است . فهرست مطالب: تحقیقات بازاریابی در بازراهای داخلی مطالعه میدانی: صنعت فرش… 3 چکیده:3 مقدمه:4 بیان مسئله:4 پیشینه تحقیق.. 4 اصول بازاریابی :6 وظیفه بازاریابی تبدیل خریدار به مشتری.. 6 موفقیت در بازاریابی خرده فروشی:7 تعدادی از راه کارهای یک عرضه پاسخگو این ها هستند:8 عملکرد بازاریابی الکترونیک را می توان در سه بخش زیر دسته بندی کرد و معرفی نمود:12 چالش های بازاریابی الکترونیکی در عصر دیجیتال:13 تاثیرات اینترنت برآمیخته بازاریابی:13 آمیخته بازاریابی:13 استراتژی های بازاریابی الکترونیکی:16 بازاریابی زنجیره ای:16 بازاریابی ویروسی:17 بایدها و نبایدهای بازاریابی.. 17 نکات مهم در بازاریابی.. 19 استراتژی.. 20 دو پدیده اصلی موثر بر بازاریابی.. 20 مدیریت بازاریابی (محیط بیرونی و محیط سازمانی)21 تعریف:. 22 موانع عمده داخلی :. 24 موانع عمده خارجی:. 24 موانع عمده داخلی :. 25 SME چیست؟. 26 نقش SMEدر اقتصاد:26 نقاط قوت و ضعف در SME:26 حمایت از بنگاههای كوچك و متوسط دركانادا ( IDEA – SME) طرح.. 28 تعریف بنگاههای كوچك و متوسط دركانادا30 تعریف بنگاه اقتصادی:32 هزینه های قابل پوشش طرح:. 34 تامین سرمایه. 35 تاریخچه فرش:35 تاریخچه فرش بعد از اسلام :37 اهداف:38 بازار یابی فرش:38 خریداران قدیمی.. 38 صادرات فرش در داخل و خارج کشور. 39 جایگاه ایران در بازار جهانی فرش… 40 تعداد رقبا در صنعت فرش:40 چالشهای فرش دستباف :41 نتیجه گیری:43 منابع. 44
  • متالوژی|پاورپوینت جوشکاری سرامیک
  • پاورپوینت جوشکاری سرامیک شناسه محصول :94175 موضوع : متالوژی فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 48 تعداد بازدید : 382 حجم فایل: 1213.383789 مگابایت دانلود جوشکاری سرامیک   مطالعات تئوریک و کاربردی نشان داده است که علم و…

  • روان شناسی|پاورپوینت نظریه شناحتی پیاژه
  • پاورپوینت نظریه شناحتی پیاژه شناسه محصول :101283 موضوع : روان شناسی فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 13 تعداد بازدید : 254 حجم فایل: 704.6445313 مگابایت دانلود پاورپوینت نظریه شناحتی پیاژه   فهرست مطالب: نظریه شناختی مفاهیم پایه…

  • شهرسازی|فایل ورد خلاصه کتاب شار تا شهر
  • فایل ورد خلاصه کتاب شار تا شهر شناسه محصول :99407 موضوع : شهرسازی فرمت اصلی فایل : docx تعداد صفحات : 39 تعداد بازدید : 244 حجم فایل: 371.7441406 مگابایت دانلود فایل ورد خلاصه کتاب شار تا شهر، در حجم…

  • عمران و ساختمان|دانلود پاورپوینت آسفالت
  • دانلود پاورپوینت آسفالت شناسه محصول :52828 موضوع : عمران و ساختمان فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 27 تعداد بازدید : 1387 حجم فایل: 0.768554688 مگابایت دانلود پاورپوینت آسفالت   آسفالت به آن دسته از مخلوط های قیر…

  • حسابداری|دانلود تحقیق درمورد مفاهیم اولیه حسابداری صنعتی
  • دانلود تحقیق درمورد مفاهیم اولیه حسابداری صنعتی شناسه محصول :62690 موضوع : حسابداری فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 23 تعداد بازدید : 327 حجم فایل: 0.014648438 مگابایت دانلود دانلود تحقیق درمورد مفاهیم اولیه حسابداری صنعتی منظور از…

  • علوم انسانی|مبانی نظری تبلیغات دهان به دهان ، شیوه های بازاریابی
  • مبانی نظری تبلیغات دهان به دهان ، شیوه های بازاریابی شناسه محصول :91506 موضوع : علوم انسانی فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 38 تعداد بازدید : 179 حجم فایل: 0.047851563 مگابایت دانلود مبانی نظری تبلیغات دهان به…

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *