اقتصاد|تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران

تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران شناسه محصول :51060 موضوع : اقتصاد فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 89 تعداد بازدید : 479 حجم فایل: 1.106445313 مگابایت

دانلود

تجارت الکترونیک یک مفهوم جدید نیست و استفاده از فناوریهای الکترونیکی در انجام امور بازرگانی و تجاری به سالها قبل باز می گردد .یك عقیده این است كه اولین داد و ستدی كه توسط تلفن و یا فاكس انجام گرفت ، اولین داد و ستد به شكل تجارت الكترونیكی بوده است. اما تجارت الكترونیك به شیوه امروزی در دهه 60 میلادی و بر مبنای « مبادله الكترونیك داده ها » ، یعنی تبادل الكترونیك اسناد استاندارد شده از یك رایانه به رایانه دیگر ، شكل گرفت. مبادله الكترونیك اطلاعات زمینه انتقال الكترونیكی اسناد تجاری را برای شركت ها فراهم نمود . با توجه به رشد روز افزون شبكه اینترنت و قابل دسترسی بودن برای همگان تجارت الكترونیك در كشور رو به رشد می باشد . این مسئله باعث ایجاد تغییرات عمده‌ای در شكل پول و سیستم‌های انتقال منابع در عرصه بانكداری گردیده است . در این پژوهش بر آن شدیم تا ضمن بررسی مختصر مفاهیم تجارت الکترونیک ، بانكداری الكترونیكی و بسترهای آن ، به بررسی مزایا و معایب بانكداری الکترونیک و بررسی تهدید ها و فرصت های تجارت الکترونیک در ایران و همچنین بررسی اصول مدیریت ریسك برای بانكداری الكترونیك در قالب 4 فصل به شرح زیر بپردازیم. فصل اول: شامل کلیات و مفاهیم تحقیق بوده و به بررسی مفاهیم و بیان مسئله تجارت الکترونیک می پردازد. فصل دوم: با عنوان مبانی تجارت الکترونیک بوده که به بیان ساختار تجارت الکترونیک، مزایا و معایب و کاربردهای آن می پردازد فصل سوم: نیز به بررسی وضعیت تجارت الکترونیک در ایران و فرصت ها و تهدید های آن می پردازد. فصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادات که از مجموع مطالب ذکر شده نتیجه گیری به عمل آمده است. و در پایان نیز منابع مورد استفاده در تحقیق بیان شده است. فهرست مطالب فصل اول: کلیات تحقیق 1-1- مقدمه. 1 1-2- تاریخچه تجارت الکترونیک…. 2 1-3- سرآغاز تحول تجارت الکترونیک…. 5 1-4- تعاریف تجارت الکترونیک…. 6 1-5- تفاوت كسب و كار الكترونیك با تجارت الكترونیك:8 1-6- تجارت الكترونیك و فن آوری اطلاعات… 9 1-7- تجارت الكترونیكی دربرابر تجارت سنتی.. 11 فصل دوم: مبانی و ساختار تجارت الکترونیک 2-1- مقدمه. 14 2-2- اجزای مبادله الكترونیكی.. 14 2-3- استانداردهای مبادله الكترونیكی داده ها14 2-4- ساختار تشکیلاتى EDI. 16 2-5- نرم افزار الكترونیكی.. 17 2-6- شبكه های طرف قرارداد. 18 2-7- مبادلات الکترونیک…. 18 2-7-1- انواع مبادله الكترونیك داده ها18 2-7-2- فناوریهای مرتبط با مبادلـه الكترونیك داده ها18 2-7-3- تجارت الكترونیك و مبادلـه الكترونیك داده ها19 2-7-4- محدودیتهای اجرای مبادله الكترونیك داده ها22 2-8- طبقه بندی تجارت الكترونیك از دیدگاههای متفاوت… 23 2-8-1-از منظر ماهیت تبادلات… 23 2-8-2- با توجه به ماهیت برنامه های كاربردی :. 26 2-9- محدودیتها و موانع تجارت الکترونیکی.. 27 2-9-1- محدودیت های فنی.. 27 2-9-2- محدودیت های غیر فنی.. 27 2-10- انواع بازارهای الکترونیکی: از فروشگاه ها تا پورتال ها28 2-11- انواع فروشگاه و مراکز خرید :28 2-12- بازارهای الکترونیکی B2B.. 29 2-13- پورتال ها29 2-14-کاتالوگ های الکترونیکی.. 30 2-15- مروری بر خرده فروشی الکترونیکی.. 30 2-15-1-خصوصیات خرده فروشی الکترونیکی موفق.. 31 2-15-2-طبقه بندی خرده فروشی الکترونیکی بر اساس کانال های توزیع.. 31 2-16- دو دسته مراکز خرید الکترونیکی.. 32 2-17- انواع روش های ارائه خدمات به مشتری در اینترنت… 32 2-18- ابزارهای ارائه خدمات به مشتری در اینترنت… 33 2-19- استراتژی های بازاریابی خرید الکترونیکی.. 34 2-20- استراتژی تجارت الکترونیک…. 34 2-21- فرایند برنامه ریزی استراتژیک تجارت الکترونیکی.. 35 2-22- عوامل موثر بر بکارگیری استراتژی تجارت الکترونیک…. 36 فصل سوم: بررسی وضعیت تجارت الکترونیک در ایران و فرصت ها و تهدیدهای آن 3-1- تجارت الکترونیک و بانک (بانکداری الکترونیکی)38 3-2- تاریخچه پیدایش بانکداری الکترونیکی:38 3-3- محصولات و خدمات بانکداری الکترونیک…. 39 3-4- تفاوت بانکداری الکترونیکی و بانکداری سنتی:41 3-5- مزایای بانکداری الکترونیک:42 3-6- سابقه تاریخی شکل گیری بانکداری الکترونیک در ایران:42 3-7- بررسی بانكداری الكترونیكی در ایران:43 3-8- آشنایی با نظام‌های پرداخت… 50 3-9- مشكلات و موانع گسترش بانکداری الكترونیكی در ایران:51 3-9-1- جنبه داخلی:51 3-9-2- جنبه های خارجی:56 3-10- منابع توسعه و گسترش بانکداری الکترونیک در ایران:57 3-11- عملكرد ضعیف بانكهای بزرگ كشور در ساتنا59 3-12- بررسی وضعیت سطح کیفی دستگاههای خروجی در ایران.. 59 3-13- فاصله بانكداری الكترونیك ایران در سطح بین المللی.. 61 3-14- بررسی تأثیرات بانکداری الکترونیک بر توسعه نظام بانکی.. 63 3-15- بسترهای بانكداری الكترونیكی.. 66 3-15-1- بسترهای نرم افزاری.. 66 3-15-2- بسترهای سخت افزاری.. 67 3-15-3- بسترهای مخابراتی.. 69 3-15-4- بسترهای حقوقی.. 69 3-16- مزایای بانك های اینترنتی.. 70 3-17- معایب بانك های اینترنتی.. 71 3-18- اصول مدیریت ریسك برای بانكداری الكترونیك…. 72 فصل چهارم: نتیجه گیری 4-1- مقدمه. 76 4-2- نتیجه گیری :77 4-3- توصیه ها و پیشنهادهایی جهت پیاده سازی بانکداری الکترونیک در کشور:77 منابع.. 79  فهرست جداول  جدول 1-1- سه نسل تکامل تجارت الکترونیک از دیدگاه پالک (Paulk )4 جدول 3-1- مقایسه ویژگی های بانکداری الکترونیکی و سنتی.. 41 جدول 3-1- تعداد پیام های ارسالی ایران از طریق.. 48  فهرست تصاویر  تصویر 1-1- تجارت الکترونیک…. 8 تصویر 1-2- نگاه تاریخی به حکومت و شهروند. 9 تصویر 1-3- کنترل کامل شهروند (قبل از جنگ جهانی دوم)9 تصویر 1-4- امکان انتخاب حکومت برای شهروند (پس از جنگ جهانی دوم)10 تصویر 1-5- شهروند و حکومت مجازی (جامعه شبکه ای)10 تصویر 2-1- جایگاه کمیته‌ها و گروه‌هاى کارى و شوراهاى منطقه‌اى.. 16 تصویر 2-2- ملاحظات حضور. 34 تصویر 3-1- نحوه اتصال سازمانهای مختلف به مركز شتاب… 47
  • علوم انسانی|پاورپوینت بازاریابی جاذبه ای چیست
  • پاورپوینت بازاریابی جاذبه ای چیست شناسه محصول :101069 موضوع : علوم انسانی فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 27 تعداد بازدید : 260 حجم فایل: 4130.091797 مگابایت دانلود پاورپوینت بازاریابی جاذبه ای چیست   پاورپوینت بازاریابی جاذبه ای…

  • معماری|پاورپوینت تحلیل مسجد حکیم اصفهان
  • پاورپوینت تحلیل مسجد حکیم اصفهان شناسه محصول :103033 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 34 تعداد بازدید : 278 حجم فایل: 16413.82031 مگابایت دانلود پاورپوینت تحلیل مسجد حکیم اصفهان   پاورپوینت تحلیل مسجد حکیم اصفهان…

  • معماری|پاورپوینت آشنایی با معماری طبیعت گرا
  • پاورپوینت آشنایی با معماری طبیعت گرا شناسه محصول :95562 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 30 تعداد بازدید : 207 حجم فایل: 3076.566406 مگابایت دانلود پاورپوینت آشنایی با معماری  طبیعت گرا (ارگانیک) ، در حجم…

  • جغرافیا|مبانی نظری و پیشینه تحقیق مونسون
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مونسون شناسه محصول :95554 موضوع : جغرافیا فرمت اصلی فایل : doc تعداد صفحات : 40 تعداد بازدید : 269 حجم فایل: 81.62597656 مگابایت دانلود عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق مونسون   فرمت فایل:…

  • روان شناسی|پاورپوینت خیانت زناشویی و انواع آن
  • پاورپوینت خیانت زناشویی و انواع آن شناسه محصول :86918 موضوع : روان شناسی فرمت اصلی فایل : pptx تعداد صفحات : 36 تعداد بازدید : 512 حجم فایل: 0.950195313 مگابایت دانلود پاورپوینت خیانت زناشویی و انواع آن   پاورپوینت خیانت…

  • معماری|پاورپوینت تحليل يك ويلاي مسكوني با نرم افزار اكوتكت
  • پاورپوینت تحليل يك ويلاي مسكوني با نرم افزار اكوتكت شناسه محصول :94848 موضوع : معماری فرمت اصلی فایل : ppt تعداد صفحات : 72 تعداد بازدید : 203 حجم فایل: 1663.958008 مگابایت دانلود پاورپوینت تحليل يك ويلاي مسكوني با نرم…

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *